sobota, 18 października 2014
Równościowy podręcznik
Zakazano w szkołach kupowania dodatkowych pomocy doskonale opracowanych przez różne wydawnictwa szkolne. Skazano dzieci na karty pracy w kolorze czarno-białym, z uzasadnieniem, że dzieci będą miały większe pole do kreatywności, i oparto aktywność na poleceniu WYMYŚL. „Ile zębów ma ptak? Ile skrzydeł ma pies? Ile gruszek rośnie na wierzbie? Pobawcie się w zadawanie podobnych pytań”. Myślę, że są to przełomowe osiągnięcia matematyczne. Żadna z pokazanych mam nie wykonuje czynności domowych, jedna np. jest malarką i jest przedstawiona przy sztalugach, inna pracuje w planetarium i obserwuje nocami niebo, jeszcze inna jest aktorką. Ojciec występuje kilka razy, ma niewiele do powiedzenia i do zrobienia. Zwierzęta odgrywają znacznie większą rolę niż ludzie, a zwłaszcza rodzice. Podsumowując projekt nowego podręcznika, należy dopowiedzieć, że przedstawia on chaos znaczeniowy, logiczny, rozumowy, graficzny, dydaktyczny. Ma na celu rozbicie osobowości dziecka i uczynienie go podatnym na manipulację ideologiczną. Powstaje dramatyczne pytanie: Jakie będą następne podręczniki i czym będą wypełnione? (dr Andrzej Mazan, Nasz Dziennik, 14.10.14).
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz