poniedziałek, 28 kwietnia 2014
Dlaczego premier znów kłamie?
MEN prowadzi wojnę propagandową o gimnazja. Gdy kolejne sondaże pokazują, że
ponad połowa respondentów jest za likwidacją gimnazjów i powrotem do systemu
ośmioklasowych podstawówek, rząd prowadzi kampanię, która ma wykazać sensowność
funkcjonowania gimnazjów. Powołując się na badanie PISA, premier Donald Tusk przekonywał niedawno, że
„polscy gimnazjaliści są jednymi z najlepszych w Europie. (…) Jesteśmy w grupie
liderów. Znaleźliśmy się na sportowym podium we wszystkich kategoriach. Problem polega na tym – alarmuje Towarzystwo Nauczycieli Szkół Polskich – że MEN
manipuluje danymi, bo polscy uczniowie gimnazjów osiągnęli bardzo słabe wyniki w
tym badaniu. Badanie Problem Solving (PISA), przeprowadzone z użyciem komputera wśród
15-letnich uczniów, polegało na ocenie poziomu dwóch kompetencji w symulowanych
sytuacjach życiowych, innych niż spotykane w otoczeniu szkolnym. Z raportu opublikowanego przez OECD wynika, iż „polscy uczniowie uzyskali wyniki
poniżej średniej 27 krajów OECD uczestniczących w tej części badania. Polscy uczniowie wypadają gorzej od uczniów z innych krajów Unii Europejskiej w
rozwiązywaniu problemów z wykorzystaniem komputera”. Dlaczego MEN po raz kolejny manipuluje danymi, a premier, dążąc do osiągnięcia
swoich celów, znów sięga po kłamstwo? Jak długo jeszcze kłamstwo może być istotą
funkcjonowania tego rządu? (dr Artur Górski, Nasz Dziennik, 19.04.14).
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz