Statystyki podawane przez instytuty i ośrodki medioznawcze wskazują, że np. kontakt z treściami pornograficznymi mają już 11-latkowie. Badania nad skutkami długotrwałego kontaktu z mediami, prowadzone w Norwegii, gdzie smartfony trafiły do rąk dzieci wcześniej niż w innych krajach, ze względu na zamożność ich rodziców, wskazują wyraźnie, że najczęstsze problemy z depresją – szczególnie u młodych dziewcząt – wynikały tam z porównywania się z innymi w sieci oraz zaniżonego poczucia własnej wartości pod wpływem wizerunków obserwowanych w internecie. Media – począwszy od komunikacji reklamowej, skończywszy na tzw. trendach – pełne są obrazów przesytu. Konsumpcjonizm dotyczy korzystania z posiłków, spędzania wolnego czasu, sposobów ubierania się etc. To ci, którzy tworzą takie przekazy medialne, są w dużej mierze odpowiedzialni za to, co potem trzeba leczyć – od otyłości po zaburzenia osobowości. GN 4.10.25

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz