Człowiek prawicy wie, że porządek społeczny, ład państwowy
musi być oparty na prawie naturalnym i prawie Bożym, a „Królestwo Boże nie jest
z tego świata”. Inaczej rzeczywistość postrzega lewica, dla której nie prawo
naturalne jest obowiązujące, ale tzw. wola ludu, tj. ustawodawstwo tworzone
przez parlament, nawet jeśli jest sprzeczne z prawem naturalnym. U podstaw
założeń ideologicznych lewicy tkwi przekonanie, że moralność i prawo są
względne, nie ma obiektywnej prawdy. To „suwerenny lud” ustanawia prawo. W
konsekwencji człowiek i jego wola zastępują w przestrzeni publicznej Boga i
Jego nakazy. Brak silnej, zorganizowanej, politycznej reprezentacji opinii
katolickiej doprowadził takie państwa, jak Francja, Włochy, Hiszpania,
Portugalia, Belgia i inne do dezorganizacji ładu społeczno-politycznego i
laicyzacji tych państw. W krajach zachodniej Europy dominują partie
socjaldemokratyczne, liberalne, chrześcijańsko-demokratyczne, które z polityką
chrześcijańską nie mają nic wspólnego, podobnie jak partie konserwatywne są
nimi już tylko z nazwy. Początkiem klęski partii chrześcijańsko-demokratycznych
było podjęcie w imię tzw. kompromisu historycznego współpracy z socjalistami. W
konsekwencji partie chadeckie porzuciły naukę społeczną Kościoła. Kwestie
ochrony życia czy sprzeciwu wobec eutanazji znalazły się poza zainteresowaniem
chadeków. W Polsce po 1945 roku prawica polska została zniszczona fizycznie.
Wszystkie niezależne ośrodki myśli katolicko-narodowej zostały wyeliminowane. W
latach 60. „Tygodnik Powszechny” opowiadał się za „dialogiem z masonerią”. Okrągły
Stół był konsekwencją trwającego od lat cichego przymierza komunistycznych
rewizjonistów i liberalnych katolików z ośrodkami władzy. Stawką tego
przymierza było m.in. zmarginalizowanie prawicy katolickiej i pozbawienie jej
wpływu na życie polityczne kraju. Prawica katolicka kieruje się nauczaniem
społecznym Kościoła. Dlatego kwestie polityki rodzinnej czy edukacji są dla
niej najważniejsze. Dla prawicy ochrona życia ma wymiar podstawowy – podczas
gdy dla prawicy laickiej ochrona życia dzieci nienarodzonych będzie kwestią
światopoglądową. W sytuacji gdy przez Europę przechodzi fala rewolucyjna,
której celem jest zniszczenie rodziny i suwerennego państwa narodowego, opinia
katolicka musi mieć własną reprezentację polityczną, aby zrealizować postulaty
cywilizacji chrześcijańskiej .Dr Krzysztof Kawęcki
Artykuł opublikowany na stronie: http://www.naszdziennik.pl/mysl/178543,prawica-katolicka-a-laicka.html
Artykuł opublikowany na stronie: http://www.naszdziennik.pl/mysl/178543,prawica-katolicka-a-laicka.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz