Reklama alkoholu w Polsce powinna być zakazana – apeluje ks.
abp Stanisław Gądecki, przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski.
Przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski nawiązał do postulatów
podnoszonych przez wielu ekspertów, którzy wskazują, że to właśnie wszechobecna
reklama alkoholu, głównie piwa, powoduje wzrost jego spożycia do niepokojących
rozmiarów, gdyż alkoholizm stał się większym problemem niż w czasach PRL.
Nadmierne spożywanie alkoholu jest jednym z najważniejszych problemów
społecznych w Polsce. Okazuje się, że wypijamy dwukrotnie więcej alkoholu, niż
wynosi średnia światowa. Rocznie statystyczny Polak mający powyżej 15 lat
spożywa 12,5 litra czystego alkoholu w różnej postaci – w ciągu ostatnich 100
lat jego spożycie w Polsce wzrosło 10-krotnie. I wpływ na to ma głównie
reklama. W naszej Ojczyźnie jest prawie milion osób uzależnionych od alkoholu,
a kilka milionów pije w sposób ryzykowny i szkodliwy – zaznaczył ks. abp
Stanisław Gądecki. Naród, który rozpija własne dzieci, nie ma przyszłości –
mówił przewodniczący KEP. Negatywnym zmianom sprzyja rosnąca lawinowo liczba
punktów sprzedaży alkoholu. Jeden sklep przypada średnio na 200 osób, a na
Zachodzie – na 1,5 tys. osób. Jak wyliczył prof. Krzysztof Wojcieszek, autor
Narodowego Programu Trzeźwości, codziennie cztery osoby w Polsce umierają
bezpośrednio w wyniku zatrucia alkoholem, a pośrednio 57.
Artykuł opublikowany na stronie: http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/189455,zakazac-reklamy.html
Artykuł opublikowany na stronie: http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/189455,zakazac-reklamy.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz