Samorządy nie powinny korzystać ze sponsorowania
uroczystości takich jak dożynki i festyny przez browary. Media zaś zrezygnować
z reklamowania alkoholu – mówi PAP ks. bp Tadeusz Bronakowski, przewodniczący
Zespołu KEP ds. Apostolstwa Trzeźwości. Ostatnie badania Państwowej Agencji
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych pokazują, że Polska należy do nielicznej
grupy krajów, w których wzrasta ilość spożywanego alkoholu. W latach 90. na
statystycznego Polaka przypadało 30 litrów piwa, dziś jest to już 100 litrów
piwa na głowę; 11 tys. Polaków rocznie umiera z powodu alkoholu, a 2 mln dzieci
żyje w rodzinach obarczonych problemem alkoholowym. Ksiądz biskup dodał, że
według szacunków WHO w Polsce czterokrotnie została przekroczona liczba punktów
sprzedaży alkoholu w przeliczeniu na liczbę mieszkańców – zgodnie ze
standardami WHO powinien być jeden taki punkt na 1000 mieszkańców, w Polsce
jest jeden na 250. – Są to liczby, które zwalają z nóg. Za tymi liczbami kryje
się morze cierpień ludzkich – powiedział.
Artykuł opublikowany na stronie: http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/186617,polska-przegrywa-z-alkoholem.html
Artykuł opublikowany na stronie: http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/186617,polska-przegrywa-z-alkoholem.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz