Związek Nauczycielstwa
Polskiego w swoich publikacjach wprost promuje genderyzm i podważa zasadność
nauczania religii w szkołach. Na stronie internetowej ZNP są do pobrania
broszury pod tytułem „Czytanki o edukacji”. Jedna z nich poświęcona jest dyskryminacji.
Autorzy podnoszą w niej m.in. tezy o tym, że obecność religii w szkołach jest
przejawem dyskryminacji. Cytowane są wypowiedzi rodziców, które sugerują
szkolny ostracyzm z powodu decyzji o nieposyłaniu dzieci na religię. Skala
antykatolickiej propagandy jest porażająca. „Faworyzowanie religii
rzymskokatolickiej w polskich szkołach i przedszkolach jest ewidentne, a
ustanowione prawo niejednoznaczne, lub inaczej – odczytywane tylko z punktu
widzenia większości rzymskokatolickiej. Poza tym rodzice zaliczani do
mniejszości religijnej lub pozareligijnej często nie znają tych przepisów (np.
o tym, że lekcje religii nie są obowiązkowe)” – wywodzą autorzy broszury.
„Druga sprawa to wygoda dyrektorów placówek, którzy ułatwiają sobie pracę,
automatycznie wklejając lekcje religii do planu zajęć szkolnych. Nie można
również nie zwrócić uwagi na aspekt konformizmu obu stron, wskutek którego
najbardziej cierpią dzieci. Co za tym idzie, zamiast uczyć tolerancji i
poszanowania praw innych, znakomita większość szkół, z doskonałym skutkiem i
przy biernej akceptacji rodziców, podtrzymuje stereotypy i dyskryminuje uczniów
i uczennice innych wyznań niż rzymskokatolickie lub niewierzących” – głosi
„Czytanka o edukacji”.
Artykuł opublikowany na stronie: https://naszdziennik.pl/polska-kraj/207639,lewackie-czytanki.html
Artykuł opublikowany na stronie: https://naszdziennik.pl/polska-kraj/207639,lewackie-czytanki.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz