wtorek, 31 października 2023

Groźba unicestwienia Polski

 


Polityka Platformy Obywatelskiej kojarzy mi się z przywódcą Donaldem Tuskiem, jego dokonaniami i wypowiedziami. Pierwsza wypowiedź, która bardzo głęboko utkwiła mi w pamięci, to: „Polskość to nienormalność”. Nigdy publicznie nie wyrzekł się tej opinii, stąd wnioskuję, że jako polityk działa on w tym kierunku, by ową „nienormalność” zastąpić czymś, co chciałby nazwać „normalnością”. Kojarzy się to z innymi faktami i wypowiedziami. Ostatnio ujawnił swój pogląd, że obszar Polski na zachód od Wisły dziedziczy kulturę zachodnią (z pewnością myślał o niemieckiej). A jaka ona jest, miałem okazję poznać już w czasie okupacji, gdy jako polskie dziecko uczęszczałem do niemieckiej szkoły dla Polaków, w której za najmniejsze wykroczenie wracałem z siniakami od uderzeń kijem, których nauczycielka nikomu nie żałowała. Uczniowie musieli codziennie dostarczać jej nowe kije, bo często się łamały. Poza nauką czytania i pisania nauczała nas tylko o mrówkach i pszczołach robotnicach.
Artykuł opublikowany na stronie: https://naszdziennik.pl/mysl/284479,grozba-unicestwienia-polski.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz