czwartek, 7 grudnia 2023

O polityce Niemiec

 


Prof. Legutko podczas debaty w Parlamencie Europejskim: „spośród wielu grzechów, jakie popełniły niemieckie rządy, wymienię dwa”: Kryzys migracyjny, kiedy to Niemcy samodzielnie otworzyły granice Unii, oraz ostatnio energetyczny i bezpieczeństwa, który wynika z długiej i mrocznej tradycji romansów politycznych z Rosją. Gdy usłyszałem, że najlepszą opcją byłaby stopniowa ewolucja systemu weta i ewolucja weta w polityce zagranicznej, po prostu nie mogłem uwierzyć własnym uszom. Logika, która za tym stoi, zdumiewa umysł: „im więcej schrzanimy, tym więcej władzy chcemy”. Logika powinna być odwrotna: "ponieważ tak bardzo schrzaniliście, powinniście być trzymani w ryzach tak długo, jak to możliwe".Kanclerzu Scholz, nie łudzę się, że Niemcy poprawią swoje postępowanie. Jesteście za duzi, zbyt pyszni (…) ostatnio przeczytałem pańskie oświadczenie i coś podobnego usłyszałem dzisiaj, o wzięciu przez Niemcy odpowiedzialności za Unię Europejską. Gdyby pan raczył zaspokoić moją intelektualną ciekawość, gdzie w traktatach można przeczytać, o niemieckiej odpowiedzialności za Unię Europejską? Próbowaliście, zawiedliście, powinniście się wycofać. Chyba że, panie kanclerzu, pan lub pana koledzy z europejskiej oligarchii uważacie, że niemieccy przywódcy są wieczni jak diamenty.– podsumował prof. Ryszard Legutko. Tysol.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz