czwartek, 25 kwietnia 2019

Lewackie czytanki


Związek Nauczycielstwa Polskiego w swoich publikacjach wprost promuje genderyzm i podważa zasadność nauczania religii w szkołach.   Na stronie internetowej ZNP są do pobrania broszury pod tytułem „Czytanki o edukacji”. Jedna z nich poświęcona jest dyskryminacji. Autorzy podnoszą w niej m.in. tezy o tym, że obecność religii w szkołach jest przejawem dyskryminacji. Cytowane są wypowiedzi rodziców, które sugerują szkolny ostracyzm z powodu decyzji o nieposyłaniu dzieci na religię. Skala antykatolickiej propagandy jest porażająca. „Faworyzowanie religii rzymskokatolickiej w polskich szkołach i przedszkolach jest ewidentne, a ustanowione prawo niejednoznaczne, lub inaczej – odczytywane tylko z punktu widzenia większości rzymskokatolickiej. Poza tym rodzice zaliczani do mniejszości religijnej lub pozareligijnej często nie znają tych przepisów (np. o tym, że lekcje religii nie są obowiązkowe)” – wywodzą autorzy broszury. „Druga sprawa to wygoda dyrektorów placówek, którzy ułatwiają sobie pracę, automatycznie wklejając lekcje religii do planu zajęć szkolnych. Nie można również nie zwrócić uwagi na aspekt konformizmu obu stron, wskutek którego najbardziej cierpią dzieci. Co za tym idzie, zamiast uczyć tolerancji i poszanowania praw innych, znakomita większość szkół, z doskonałym skutkiem i przy biernej akceptacji rodziców, podtrzymuje stereotypy i dyskryminuje uczniów i uczennice innych wyznań niż rzymskokatolickie lub niewierzących” – głosi „Czytanka o edukacji”.
Artykuł opublikowany na stronie: 
https://naszdziennik.pl/polska-kraj/207639,lewackie-czytanki.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz