wtorek, 22 listopada 2016

Jezus Chrystus jako Król


Jak uczy papież Pius XI w encyklice „Ubi arcano” „imię i władza króla we właściwym tego słowa znaczeniu należy się Chrystusowi – Człowiekowi; albowiem tylko o Chrystusie – Człowieku można powiedzieć, że otrzymał od Ojca władzę i cześć, i królestwo, gdyż jako Słowo jedną i tę samą z Ojcem posiadający istotę, musi mieć wszystko z tymże Ojcem wspólne, a więc także najwyższe i nieograniczone panowanie nad całym stworzeniem”. Wszyscy sprawujący władzę w Kościele i Państwie nie są w ścisłym tego słowa znaczeniu „władcami”, lecz dosłownie „uczestniczą” we władzy Boga samego, ponieważ nie są stwórcami siebie i tych, którymi rządzą. Pan Bóg zawierza zatem swoją Boską władzę ludziom, którzy „uczestniczą” w Jego wiecznym panowaniu. Dlaczego ten tytuł: Jezus Chrystus  Król przynależy w najściślejszym tego słowa znaczeniu wcielonemu Synowi Bożemu? Z prostej racji, a mianowicie, skoro Pan Jezus jest wraz z Bogiem Ojcem i Duchem Świętym Stwórcą świata, to znaczy, że Bóg istniejący w Trzech Osobach jest Właścicielem świata, tzn. także Władcą świata. Dlatego też, jak uczy Pius XI, „imię i władza króla we właściwym tego słowa znaczeniu należy się Chrystusowi – Człowiekowi; albowiem tylko o Chrystusie – Człowieku można powiedzieć, że otrzymał od Ojca władzę i cześć, i królestwo, gdyż jako Słowo jedną i tę samą z Ojcem posiadający istotę, musi mieć wszystko z tymże Ojcem wspólne, a więc także najwyższe i nieograniczone panowanie nad całym stworzeniem” ks. prof. Tadeusz Guz
Artykuł opublikowany na stronie: http://www.naszdziennik.pl/mysl/170523,publiczna-czesc-dla-chrystusa-krola.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz