sobota, 1 kwietnia 2017

Jaka prawica?



Człowiek prawicy wie, że porządek społeczny, ład państwowy musi być oparty na prawie naturalnym i prawie Bożym, a „Królestwo Boże nie jest z tego świata”. Inaczej rzeczywistość postrzega lewica, dla której nie prawo naturalne jest obowiązujące, ale tzw. wola ludu, tj. ustawodawstwo tworzone przez parlament, nawet jeśli jest sprzeczne z prawem naturalnym. U podstaw założeń ideologicznych lewicy tkwi przekonanie, że moralność i prawo są względne, nie ma obiektywnej prawdy. To „suwerenny lud” ustanawia prawo. W konsekwencji człowiek i jego wola zastępują w przestrzeni publicznej Boga i Jego nakazy. Brak silnej, zorganizowanej, politycznej reprezentacji opinii katolickiej doprowadził takie państwa, jak Francja, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia i inne do dezorganizacji ładu społeczno-politycznego i laicyzacji tych państw. W krajach zachodniej Europy dominują partie socjaldemokratyczne, liberalne, chrześcijańsko-demokratyczne, które z polityką chrześcijańską nie mają nic wspólnego, podobnie jak partie konserwatywne są nimi już tylko z nazwy. Początkiem klęski partii chrześcijańsko-demokratycznych było podjęcie w imię tzw. kompromisu historycznego współpracy z socjalistami. W konsekwencji partie chadeckie porzuciły naukę społeczną Kościoła. Kwestie ochrony życia czy sprzeciwu wobec eutanazji znalazły się poza zainteresowaniem chadeków. W Polsce po 1945 roku prawica polska została zniszczona fizycznie. Wszystkie niezależne ośrodki myśli katolicko-narodowej zostały wyeliminowane. W latach 60. „Tygodnik Powszechny” opowiadał się za „dialogiem z masonerią”. Okrągły Stół był konsekwencją trwającego od lat cichego przymierza komunistycznych rewizjonistów i liberalnych katolików z ośrodkami władzy. Stawką tego przymierza było m.in. zmarginalizowanie prawicy katolickiej i pozbawienie jej wpływu na życie polityczne kraju. Prawica katolicka kieruje się nauczaniem społecznym Kościoła. Dlatego kwestie polityki rodzinnej czy edukacji są dla niej najważniejsze. Dla prawicy ochrona życia ma wymiar podstawowy – podczas gdy dla prawicy laickiej ochrona życia dzieci nienarodzonych będzie kwestią światopoglądową. W sytuacji gdy przez Europę przechodzi fala rewolucyjna, której celem jest zniszczenie rodziny i suwerennego państwa narodowego, opinia katolicka musi mieć własną reprezentację polityczną, aby zrealizować postulaty cywilizacji chrześcijańskiej .Dr Krzysztof Kawęcki
Artykuł opublikowany na stronie: http://www.naszdziennik.pl/mysl/178543,prawica-katolicka-a-laicka.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz